Użytkownicy w wieku 55+ stanowią obecnie 10,3 proc. wszystkich polskich internautów. Jak pokazują najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, to o prawie 150 tys. więcej niż rok temu i niemal pół miliona więcej niż przed dwoma laty. Wśród e-seniorów przeważają mężczyźni, których jest 1,3 mln. Różnice między płciami są także w tym, jak spędzają czas w sieci. Mężczyźni po 55. roku życia w internecie szukają głównie informacji, a kobiety – rozrywki.

I dlatego najwyższy odsetek użytkowników w tym wieku odnotowuje serwis DBemerytura.pl – co trzeci użytkownik jest seniorem. Na drugim miejscu jest witryna Bron.pl, czyli sklep z legalną bronią. Najwięcej użytkowniczek odwiedza oficjalną stronę NFZ (co siódmy użytkownik to właśnie kobieta powyżej 55 lat).

Mniej optymistycznie te dane wyglądają, gdy bliżej przyjrzymy się najstarszej grupie internautów. Bo kiedy w przedziale wiekowym 55–64 lata z sieci korzysta już co trzecia osoba, to już internautą jest zaledwie co dziewiąty Polak w wieku 65 lat i więcej. I to jest właśnie najbardziej wykluczona cyfrowo grupa w Polsce.