QubicGames: Portfel gier na Switch podstawą, inne platformy mają wzmacniać zyski



Warszawa, 18.12.2017 (ISBnews) - QubicGames stawia na budowanie portfela gier na platformę Nintendo Switch, poinformował prezes Jakub Pieczykolan. Projekty na inne platformy mają przyczyniać się do zwiększania zyskowności.

"Stawiamy na Nintendo Switch. Jesteśmy pierwszą polską firmą, która wydała 2 gry na tą platformę i zapewne będziemy pierwszą, która wyda 10 gier na tę konsolę. Mamy łącznie wydane, w produkcji własnej oraz pozyskane od innych deweloperów 9 gier na najnowszą konsolę Nintendo i będziemy pracować, żeby móc ogłosić prace nad dziesiątym tytułem jeszcze w I kwartale 2018 r." - powiedział Pieczykolan podczas prezentacji Vestor Games.

Według jego słów, również w I kwartale przyszłego roku QubicGames planuje rozpocząć prace nad nową grą na platformę PC. Ponadto prezes zapowiedział budowę portfolio na platformy mobilne.

"Dema technologiczne będziemy wypuszczać od I kwartału i badać reakcje rynku. Na tej podstawie będziemy podejmować decyzje które projekty pójdą do 'dużej' produkcji, a które zostaną wydane jako mniejsze gry" - wskazał Pieczykolan.

"Portfel gier na Switch to podstawa naszego biznesu, która będzie finansować spółkę. Kolejne projekty na tę konsolę i inne platformy będą pracować na zysk. Docelowo większość własnychgier z portfolilo Switch planujemy także wydawać z około półrocznym opóźnieniem na komputery PC i platformy mobilne iOS/Android" - stwierdził prezes.

Dodał ponadto, że spółka uruchomiła Polski Inkubator Gier, który ma stanowić wsparcie dla małych zespołów chcących stworzyć swoje komercyjne projekty zarówno na komputery PC/Mac, urządzenia mobilne, jak i przede wszystkim konsole.

"Chcemy wesprzeć niezależne kilku osobowe zespoły, zarówno sprzętem, w tym najnowszą konsolą Nintendo Switch, miejscem do pracy, jak i naszym doświadczeniem. Dodatkowo do stycznia 2018 planujemy rozpocząć rozmowy z uczelniami o uczestnictwie w tej inicjatywie" - podsumował Pieczykolan.

QubicGames S.A. jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20 gier wideo. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Spółka jest notowana na NewConnect od września 2016 r.

(ISBnews)