Ursus jednak uzależnia je od pozyskania znaczącego kontraktu na rynku zagranicznym, poinformował agencję ISBnews prezes Karol Zarajczyk.

"Liczymy na dalsze wzrosty, ale będzie to zależało od realizacji II fazy kontraktu w Etiopii oraz pozyskania kolejnego dużego kontraktu na jednym z rynków zagranicznych. Liczymy, że w III-IV kw. to się uda. Umacniamy swoją pozycję w Afryce, która jest dla nas kluczowym rynkiem, o dużym potencjale zbytu. Cały czas pracujemy również nad Azją, Afryką i Ameryką Południową" - powiedział Zarajczyk w rozmowie z ISBnews.

Dodał, że w przypadku rynków zagranicznych rozważane są różne scenariusze: zarówno sprzedaż bezpośrednia, jak i montaż ciągników na miejscu, tak jak od niedawna w Etiopii. 

>>> Czytaj też: Dzięki Afryce Ursus odbuduje dawną potęgę? Firma chce wejść na nowe rynki

Na rynku krajowym spółka zwiększyła w I kw. sprzedaż o 24 proc. r/r, a liczbę rejestracji pojazdów o 30 proc.

"Intensywnie staramy się zwiększać udział w rynku krajowym, który jest bardzo konkurencyjny. Przypominam, że celem jest 5-8 proc. udziału w nim, w zależności od sytuacji rynkowej. Obecnie mamy ok. 3,5 proc. udziału" - powiedział także Zarajczyk.

Ursus przygotowuje się również do przetargów, w którym zaoferuje swoje autobusy elektryczne Ekovolt.

"Interesuje nas cała Europa. Produkt jest już gotowy, obecnie jest testowany przez miasto Lublin. Poznajemy rynek i będziemy startować w przetargach. W perspektywie unijnej do 2020 r. zarezerwowano duże środki na wymianę taboru na ekologiczny, przetargi wkrótce ruszą" - wyjaśnił prezes.

W I kw. grupa podwoiła zysk netto do poziomu 4,5 mln zł wobec 2,1 mln zł w analogicznym okresie 2014 roku. Skonsolidowane przychody grupy w I kw. 2015 roku wyniosły 79,4 mln zł, tj. wzrosły o 141 proc. r/r.

W 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 236,2 mln zł wobec 168,04 mln zł rok wcześniej.

Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów. 

>>> Polecamy: Konkurencja dla Solarisa. Powstaje Ursus Bus