Warszawa, 11.04.2019 (ISBnews) - LPP podtrzymuje, że sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LfL) w tym roku wzrośnie na poziomie jednocyfrowym pomimo lepszej sprzedaży w I kw. 2019 r., poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. 
"Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LfL) w I kw. tego roku wzrosła nam nawet o 11%, ale patrząc na wysoką bazę kwietnia i kolejnych miesięcy to nie oczekujemy już takich wzrostów dlatego podtrzymujemy nasz cel czyli jednocyfrowy wzrost LFL w całym 2019 r." - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej. 
"W 2019 r. marża grupy powinna znaleźć się w przedziale 54-55%, ale biorąc pod uwagę kurs dolara skłaniałbym się, że będzie to dolny poziom" - dodał wiceprezes. 
W tym roku na inwestycje LPP zamierza przeznaczyć łącznie 860 mln zł, z czego 670 mln zł ma zostać przeznaczone na nowe sklepy w Polsce i za granicą. 
"Wcześniej planowaliśmy wydać w tym roku nieco mniej. Jeżeli mówimy o inwestycjach w sklepy, to mamy na myśli przede wszystkim modernizacje i przebudowy już istniejących salonów niż budowę nowych salonów. Chcemy przyspieszyć te procesy" - powiedział ISBnews Lutkiewicz. 
LPP podało też, że udział sprzedaży e-commerce w całości sprzedaży wyniósł 12% w Polsce i 10% w całej grupie w ub r. 
"W 2019 r. chcemy przekroczyć 1 mld zł sprzedaży w e-commerce i podtrzymujemy nasz cel osiągnięcia 20% w całości sprzedaży w 2021 r. Do tego przyczyni się m.in. uruchomienie w tym roku e-sklepu dla wszystkich krajów UE" - powiedział Lutkiewicz. 
Budowa nowego magazynu w Rumunii dedykowanego przede wszystkim e-commerce i zostanie zakończona w tym roku. 
"W najbliższym czasie poinformujemy o planach budowy kolejnego magazynu tego typu, który powstanie w jednym krajów na południu od Polski" – powiedział Lutkiewicz. 
Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Sławek Ronkowski zapowiedział, że do końca roku system RFID będzie wdrożony we wszystkich salonach Reserved. 
"W kolejnym roku chcemy wdroży w następnych markach, a osiągnięcie pełnej integralności w łańcuchu dostaw oczekujemy, że nastąpi na przełomie 2021/2022. Liczymy, że przełoży się to na ok. 3-proc. wzrost sprzedaży" - dodał Ronkowski. 
Lutkiewicz zwrócił uwagę, że w latach 2018-2020 wygasa znacząca część umów czynszowych. 
"Najczęściej przedłużamy te umowy i renegocjujemy warunki, ale jednocześnie zwiększamy ich powierzchnie" - dodał wiceprezes. 
Lutkiewicz przypomniał, że od 2019 r. LPP chce dokonać zmiany roku obrotowego. 
"Celem jest uspójnienie roku obrotowego z sezonami modowymi. Rok obrotowy 2019 będzie miał 13 miesięcy, a IV kw. będzie składał się z 4 miesięcy. Pierwszym 12-miesięczny rok obrotowy po zmianie od 1 lutego 2020 r." - wskazał. 
Koordynator ds. CSR w LPP Anna Miazga powiedziała, że uruchomiona w grudniu 2017 r. Fundacja LPP przekazała aż 78 tys. szt. rzeczy potrzebującym. 
"Konsekwentnie będziemy podążać w kierunku eco także, jeżeli chodzi o ubrania. Rzeczy ze znakiem Eco Aware pojawią się w tym roku już we wszystkich naszych markach" – powiedziała Miazga. 
Według niej LPP, od 2013 r. wydała 20,5 mln zł na inwestycje w bezpieczeństwo i dobre warunki pracy głównie w Bangladeszu. 
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. 
(ISBnews) 
Reklama
        
    Reklama
        
    Reklama
Reklama
        Reklama
Reklama